Školní vzdělávací program na rok 2022/2023
„Kdo si hraje, nezlobí.“
Témata na měsíc březen
Integrovaný blok: JARNÍ TÁNÍ
CÍLE A ZÁMĚRY
- rozvíjet hudebně pohybové činnosti
- učit se vzájemnému respektu
- poznávat rozmanitosti přírody
- seznamovat se s lidovou slovesností
VZDĚLÁVACÍ OKRUHY
PRVNÍ JARNÍ POHLAZENÍ
- budeme vyjadřovat přirozeným pohybem rytmus písně
- budeme se přizpůsobovat druhým a respektovat jejich přání a potřeby
- budeme objevovat znaky probouzející se přírody a všímat si změn v přírodě
- budeme se seznamovat s tradicemi a zvyky Velikonoc
DEŠŤOVÉ KAPIČKY
- budeme procvičovat pohotové reakce na signál a podporovat správné dýchání při cvičení
- povedeme děti k vytváření dětských přátelství
- budeme si osvojovat charakteristické znaky jara
- budeme vést děti k estetickému vnímání a jejich představivosti
KNIHA JE NÁŠ KAMARÁD
- budeme cvičit obratnost při cvičení s náčiním
- na postavách z klasických pohádek se budeme učit chápat mezilidské vztahy
- při seznamování s ročním obdobím budeme rozvíjet paměť a kultivovaný projev
- soustředěným poslechem čteného textu budeme poznávat hrdiny pohádek a jejich vlastnosti a všímat si rozdílu mezi nimi
- budeme pěstovat u dětí schopnost a potřebu estetického prožitku
OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ
- dítě zvládá hudebně pohybové činnosti a pohyb s náčiním
- dítě se dokáže přizpůsobit druhým a chápat mezilidské vztahy
- dítě má povědomí o přírodě a přírodních jevech
- dítě vnímá rozdíly mezi prózou a poezií
- dítě si dokáže utvořit představu o tom, kdo je kladný a kdo záporný hrdina
Témata na měsíc únor
Integrovaný blok: POZNÁVÁME SVĚT KOLEM NÁS
CÍLE A ZÁMĚRY
- zvládat základní pohyb na sněhu a ledu
- rozvíjet myšlenkové procesy
- vést k orientaci v prostoru
- učit se zdvořilosti
- poznávat, jak je důležité pomáhat
- porozumět změnám počasí
- rozšiřovat poznatky o různých pracovních profesích a materiálech
VZDĚLÁVACÍ OKRUHY:
KARNEVALOVÉ ŘÁDĚNÍ
- budeme upevňovat pohybové aktivity
- budeme upřesňovat správnou orientaci v prostoru
- budeme rozvíjet fantazii a představivost dětí
- budeme podporovat kamarádské vztahy
- rozhovory – vyprávění zážitků, budeme rozvíjet slovní zásobu dětí a myšlenkové procesy
TEN DĚLÁ TO A TEN ZAS TOHLE
- budeme utužovat zdatnost a odvahu
- budeme se zaměřovat na rozvoj vyjadřovacích schopností formou vyprávění a popisu
- budeme rozvíjet interaktivní hry a hledat odpovědi na otázky
- budeme rozvíjet různé pracovní a výtvarné techniky
- budeme upřesňovat poznatky o různých profesních činnostech
Z ČEHO SE VYRÁBÍ
- budeme procvičovat jemnou motoriku
- budeme objevovat materiály, ze kterých jsou předměty vyrobeny
- budeme rozvíjet komunikativní dovednosti mezi dětmi
- budeme si upřesňovat správné zacházení s předměty z různých materiálů a dbát při tom na svou bezpečnost
- budeme nadále upevňovat pravidla chování a soužití dětí ve třídě
OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ
- dítě zvládá očekávané pohybové dovednosti a prostorovou orientaci
- dítě zvládá užívání různého nářadí a náčiní
- vnímá pravidla chování a soužití ve třídě
- chápe důležitost uplatnění různých profesí ve společenském životě
- dokáže si tvořit představu o tom, co je dobré a co ne
SHRNUTÍ:
Začátek a konec měsíce únor přinesl dostatek sněhových srážek a tedy možností, aby si děti užily zimní radovánky venku na školní zahradě a při vycházkách po okolí. Děti nejvíce bavilo klouzat se na lopatách, stavět ze sněhu a válet sudy.
V únoru tradičně slavíme masopust, děti ho prožily při našem karnevalovém dni, kdy se oblékly do maškarních kostýmů, nasadily si obličejové masky a při společné promenádě všem předvedly, kdo je jejich oblíbený filmový hrdina či postava z pohádky. Následovalo dopoledne plné her, adrenalinových aktivit a nechyběla ani diskotéka na známé dětské písničky.
Předškolní děti se seznámily na akci s názvem „Tísňové volání“ s tím, jak postupovat při náhlých situacích a jakým způsob přivolat pomoc. Všechny děti pak koncem měsíce zhlédly divadelní představení Z BEDNY „O třech prasátkách“, při kterém se aktivně zapojily do děje, zahrály si některou z postav zvířátek, zazpívaly si a dobře se pobavily.
Témata na měsíc leden
Integrovaný blok: CO UMÍ PANÍ ZIMA
CÍLE A ZÁMĚRY
- dbát na prevenci před nachlazením
- orientovat se v ročních obdobích
- posilovat hrubou a jemnou motoriku
- posilovat a utužovat tělesný vývoj a zdraví dětí
- podporovat a rozvíjet fantazii a kreativitu
- utvářet zdravé životní návyky
- poznávat mravní hodnoty
VZDĚLÁVACÍ OKRUHY:
VE ZDRAVÉM TĚLE ZDRAVÝ DUCH
- povedeme děti k osvojování si poznatků a dovedností k podpoře zdraví a bezpečí
- budeme vést děti k otužování organizmu
- budeme podporovat toleranci, ohleduplnost
- budeme si upřesňovat poznatky o těle
POSTAVÍME SNĚHULÁKA
- budeme podporovat přátelství a vzájemné vztahy
- rozhovory, vyprávěním prožitků si upevníme jazykové a vyjadřovací schopnosti
- budeme podporovat zvídavost a zájem něco vědět
- budeme podporovat pohybové aktivity dětí, koordinaci pohybů
KOUZELNÁ ZIMA
- budeme zkoumat prostředí, které nás obklopuje
- budeme zkoumat změny v přírodě
- budeme rozvíjet pozitivní city a pocity
- budeme se učit zvládat konflikty
- budeme podporovat rozvoj paměti vhodnými aktivitami, básničky, pohádky, písničky
PANÍ ZIMA KRALUJE
- budeme si upevňovat znalosti o zimě
- budeme se učit vyjadřovat myšlenky, zážitky
- budeme upevňovat pozornost a soustředěnost
- povedeme děti k odpovědnosti za zvířata a ptáky v zimě
OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ
- dítě zvládá hrubou a jemnou motoriku
- dítě si uvědomuje co je bezpečí – nebezpečí
- dítě zvládá základní zdravotní návyky
- dítě recituje báseň, reprodukuje pohádku, příběh
- vnímá pravidla chování
SHRNUTÍ:
Leden nabídl dětem dostatek příležitostí si užít pravé zimní počasí – mrazivá zima, krajina posetá sněhovou přikrývkou a „ledové království“ na školní zahradě. Děti při vycházkách po okolí pozorovaly změny s příchodem zimy a zároveň procvičovaly jemnou motoriku při přípravě na pobyt venku (oblékání se do několika teplých vrstev).
Venku děti objevovaly stopy od zvířátek, učily se je rozpoznávat a porovnávaly je se svými stopami. Nezapomněly ani na naše zpěvné ptáčky a do krmítek jim dávaly slunečnicová semínka a lojové koule. Také pokusy se sněhem se dětem líbily a bavilo je měnit sníh ve vodu a led.
O tom, že je potřeba se adekvátně v zimě oblékat, předcházet chorobám a pečovat o své tělo a zdraví (správná životospráva, otužování, dostatek vitamínů a aktivní způsob života s fyzickými aktivitami na čerstvém vzduchu spolu se sportovním vyžitím), se děti samy přesvědčily při častých virózách a respiračních onemocněních, které již tradičně provázejí chod v mateřské škole během zimních měsíců.
Témata na měsíc prosinec
Integrovaný blok: ZIMA JEDE
Cíle a záměry
- vést děti ke zdravým životním návykům, dbát na prevenci před onemocněním
- mít povědomí o tradicích a zvycích Vánoc
- utvářet kladné vztahy k rodině
- rozvíjet pracovní, výtvarné a hudební dovednosti
- orientovat se v ročních obdobích
VZDĚLÁVACÍ OKRUHY
Mikuláši, přijď dnes k nám
- budeme pozorovat změny v přírodě a poznávat jejich vliv na zdraví
- vyprávěním o vánočních svátcích budeme rozvíjet citové požitky dětí
- budeme přibližovat dětem význam slova rodina a vytvářet pozitivní vztah k nejbližším
- budeme rozvíjet hudební paměť
- budeme rozšiřovat povědomí o změnách počasí v jednotlivých ročních obdobích a rozvíjet komunikativní dovednosti dětí
Těšíme se na Ježíška
- budeme chránit bezpečí své i druhých
- budeme cvičit pozornost, představivost a paměť
- budeme rozvíjet respekt a přizpůsobivost ke druhým
- povedeme děti k estetickému vyjádření
- budeme zkoumat změny v přírodě
Vánoce přicházejí
- povedeme děti k osvojování si poznatků a dovedností k podpoře zdraví
- budeme vytvářet u dětí prosociální postoje k druhému
- budeme rozvíjet manuální zručnost a obratnost při zacházení s různým materiálem
- budeme vytvářet u dětí pocit sounáležitosti s přírodou
Očekávané výstupy předškoláků
- dítě má vytvořené základy zdravých životních postojů a návyků
- dítě si utvořilo představu o významu vánočních svátků
- dítě má vytvořený kladný vztah k nejbližším
- dítě zvládá pracovní, výtvarné a hudební dovednosti
- dítě si osvojilo poznatky o přírodě a jejich proměnách
SHRNUTÍ:
Celý prosinec se nesl ve znamení blížících se Vánoc. Děti se dozvěděly mnoho zajímavostí o českých vánočních tradicích, poslouchaly a zpívaly vánoční koledy a vyráběly pro rodiče drobné dárky pod stromeček.
V polovině měsíce nám všem děti udělaly velkou radost svými hudebními vystoupeními v rámci vánoční besídky v MŠ a při veřejném vystoupení ve městě Český Krumlov. A protože před Vánoci napadl sníh, děti si dosyta užily zimní radovánky při pobytu venku, kde stavěly sněhuláky, koulovaly se a jezdily na lopatách.
Témata na měsíc listopad
Integrovaný blok: KDYŽ POLETUJE LISTÍ
Cíle a záměry
- vnímat tělo všemi smysly
- vytvářet si vlastní životní návyky, podporovat samostatnost
- rozvíjet sebevědomí
- respektovat pravidla chování ve třídě, ve společnosti, osvojovat si poznatky o přírodě
VZDĚLÁVACÍ OKRUHY
Moje tělo a zdraví
- budeme posilovat a utužovat tělesný rozvoj a zdraví dětí
- budeme podporovat fyzickou zdatnost pravidelným cvičením
- budeme se učit pojmenovávat většinu toho, čím jsme obklopeni
- budeme se učit přemýšlet a uvažovat, své myšlenky a úvahy vyjadřovat
- povedeme děti k pochopení a dodržování zásad zdravého životního stylu
Příroda usíná
- budeme rozvíjet pohybové schopnosti, hrubou a jemnou motoriku
- budeme si prohlubovat znalosti o přírodě
- povedeme děti k estetickému cítění k přírodě, citlivému vztahu k okolí
- budeme vnímat barevnost světa
- budeme utvářet představy o podzimní přírodě
- budeme podporovat pracovní, konstruktivní, manipulační a grafické činnosti
Chystáme se na zimu
- povedeme děti k elem. chápání změn v přírodě
- povedeme děti k přímému pozorování jevů v okolí, ke koncentraci pozornosti, procvičování různých forem paměti
- budeme děti vést k dodržování pravidel – společných, bezpečnost, domluvy mezi sebou, úklid….
OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ
- dítě zvládá přiměřeně pohybové dovednosti a prostorovou orientaci, vědomě napodobuje pohyb, přiměřeně zvládá lokomoci, rozlišuje zvuky, tóny, vnímá hmatem, zrakem, vnímá vůně, chutě
- dítě přiměřeně zvládá základní hygienické a zdravotně preventivní návyky, osobní hygienu
- zvládá jednoduché obslužné činnosti – příjem tekutin během dne, uklízí si po sobě, udržuje pořádek, zvládá pracovní a úklidové činnosti, postará se o své osobní věci
- pojmenovává části těla, orgány
- vnímá své okolí, svět kolem sebe, rozlišuje roční období
SHRNUTÍ:
Na začátku měsíce listopadu jsme pro děti a jejich rodiče připravily strašidelnou stezku, na kterou se děti patřičně oblékly a namalovaly (halloweenské kostýmy, kresba na obličej) a za stmívání vyšly na školní zahradu hledat a plnit mnohdy nelehké úkoly. Všichni si tuto akci užili a některé z dětí si stezku za svitu mihotajících se světýlek v lucernách zopakovaly i vícekrát 🙂
V listopadu se už tradičně začínáme připravovat na vánoční besídku pro rodiče a na vystoupení dětí u vánočního stromu na náměstí v Českém Krumlově. S dětmi jsme „daly hlavy dohromady“ a sestavily jsme hudebně-pohybové a literární pásmo, kterého se děti hned aktivně zhostily a poctivě začaly nacvičovat.
Těšíme se už na Vánoce a na to, co pěkného nám všem děti předvedou!
Témata na měsíc říjen
Integrovaný blok : BAREVNÝ PODZIM
Cíle a záměry
- podporovat rozvoj pohybových dovedností a manipulačních schopností
- rozvíjet představivost, fantazii a paměť
- navazovat vztahy se svými vrstevníky
- vyjadřovat své představy různými výtvarnými a pracovními technikami
- vytvářet základy k odpovědnému postoji k životnímu prostředí
VZDĚLÁVACÍ OKRUHY
Na poli a na zahradě
- budeme upevňovat správné držení těla při pohybových aktivitách
- budeme se pokoušet porozumět vtipu a hádance
- budeme respektovat názory druhého
- výrazovými prostředky budeme zobrazovat reálné a fantazijní objekty
- budeme rozšiřovat poznatky z nejrůznějších oblastí života
Vlaštovičko, leť
- budeme si upevňovat poznatky o svém těle
- budeme posilovat dětskou zvídavost a rozvíjet rozlišovací schopnosti
- budeme motivovat děti k ochotě pomáhat
- budeme vést děti k citlivému vnímání živé a neživé podzimní přírody
- budeme si osvojovat dovednosti k péči o své okolí
Letí, letí drak
- budeme procvičovat pohotovou reakci na signál
- budeme posilovat přirozené poznávací schopnosti
- budeme upevňovat společenská pravidla
- z výtvarného a pracovního materiálu budeme seskupovat různé kompozice
- budeme rozvíjet zájem dětí o životní prostředí
V lese
- budeme procvičovat postřeh a pohotovost
- rozhovor, vyprávěním o lese si budeme upevňovat jazykové a vyjadřovací schopnosti
- budeme upevňovat respekt k druhému
- budeme rozvíjet zručnost a manipulaci s předměty
- budeme poznávat vliv přírody na životní prostředí
Očekávané výstupy předškoláků
- dítě zvládá pohybové dovednosti a správné držení těla
- umí vyjádřit své představy a fantazie
- chápe požadavky skupiny a umí se jí podřídit
- umí vyjádřit své představy v pracovních i výtvarných činnostech
- získalo povědomí o významu hygieny, čistoty pro své zdraví
SHRNUTÍ
Děti se v měsíci říjnu dozvěděly mnoho zajímavostí o podzimu. Na základě smyslového vnímání (zrak, čich, hmat a chuť) se seznámily s plodinami, které v této roční době dozrávají na našich polích a zahradách. Na edukačním panelu umístěném v areálu mateřské školy si mohly vyzkoušet ve hře pexeso, jak dobře poznají a umí pojmenovat základní druhy ovoce a suchých plodů.
Sluchové vnímání děti rozvinuly při návštěvě ZUŠ Český Krumlov, kde zhlédly výchovně-vzdělávací program s názvem „Pohádkové představení“. Učily se znát hudební nástroje, poznávaly je podle sluchu, rozeznávaly hluboké a vysoké tóny, vytleskávaly jednoduchý rytmus a zazpívaly si společně známé lidové písně. Představení děti velmi zaujalo a bylo pro ně poutavé zvláště proto, že v něm vystupovaly „pohádkové bytosti“ jako např. vodník, král s královnou, čert, maková panenka a jiné.
Jak se chováme v lese, co dělají zvířátka na podzim, jak voní les, a které zvuky můžeme v lese slyšet?… to byl další z říjnových vzdělávacích okruhů. Děti se zúčastnily divadelního představení s názvem „Jak se uspává příroda“ a několikrát si vyšly do lesa naslouchat jeho zvukům, sbírat přírodniny k tvoření a postavit mechové domečky pro lesní zvěř.
Témata na měsíc září
Integrovaný blok: U NÁS VE ŠKOLCE
Cíle a záměry
- podporovat utváření vzájemných vztahů v kolektivu
- navazovat dětská přátelství, aktivně podporovat sbližování dětí
- upevňovat společenské návyky, sebeobslužné činnosti, hygienické návyky
- zapojovat se do společných činností, zábav, her
VZDĚLÁVACÍ OKRUHY
POPRVÉ VE ŠKOLCE
- povedeme děti k osvojování si pravidel chování v kolektivu
- budeme se učit zvládat aktivně požadavky života v MŠ
- budeme podporovat spontánní rozvoj přirozených herních činností i modelových situací
- budeme podporovat kultivovaný řečový projev dětí
- budeme navozovat radostnou atmosféru
KAMARÁDI, MÁME SE RÁDI
- budeme se učit pojmenovávat většinu toho, čím je dítě obklopeno (prostředí školy, zaměstnanci…)
- budeme podporovat vnímání všemi smysly
- budeme podporovat fyzickou zdatnost dětí (cvičení, vycházky)
- budeme poznávat, co je bezpečné a co ne
CO DĚLÁME CELÝ DEN
- budeme podporovat rozvoj tvořivosti a fantazie při práci s přírodninami, ovocem, zeleninou, předměty v různých činnostech konstruktivních, výtvarných, pohybových, dramatických, hudebních
- budeme rozvíjet pohybové dovednosti s posílením tělesného zdraví a uvědomování si vlastního těla
- budeme rozvíjet jemnou motoriku mluvidel, správnou výslovnost
- budeme se učit zacházet s předměty denní potřeby – hračkami, příborem, pomůckami a materiály
OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ
- dítě si uvědomuje základní společenské návyky a pravidla soužití v kolektivu
- dítě zvládá základní hygienické návyky – myje si ruce před jídlem a po použití toalety, zvládá základy sebeobsluhy – samostatně se obléká, zapíná si knoflíky, zip
- dítě komunikuje s ostatními dětmi, učitelkou
- dítě zachází s předměty denní potřeby – s hračkami, příborem, jednoduchými nástroji
SHRNUTÍ
V měsíci září se děti po letních prázdninách měly možnost postupně zadaptovat na prostředí mateřské školy, seznámit se s kamarády ve třídě i s ostatními dětmi, poznat všechny zaměstnance MŠ a projít si budovu školy a okolí, aby se cítily bezpečně a měly základní orientaci, co se kde nachází.
V rámci kulturního rozvoje děti zhlédly dvě divadelní představení a aktivně se při nich zapojily do děje. Podle ohlasu dětí měla obě představení velký úspěch a líbila se 🙂
V polovině září proběhla informativní schůzka pro rodiče. Spolupráce s rodiči je pro nás velmi důležitá především z pohledu efektivního vzdělávání dětí. Budeme se těšit na další setkávání, ohlasy, nápady a připomínky…
Témata na měsíc duben
Integrovaný blok: APRÍLOVÉ SLUNÍČKO
CÍLE A ZÁMĚRY
- upevňovat tělesnou zdatnost, zdolávat přírodní překážky
- umět se vyrovnat s neúspěchem
- posilovat zájem o věci kolem nás
- dodržovat společenská pravidla, pravidla při hře
VZDĚLÁVACÍ OKURHY
DEN ZEMĚ
- budeme objevovat krásy naší planety
- budeme si upevňovat vztahy k živé a neživé přírodě
- budeme se orientovat v čase
- povedeme děti k estetickému cítění a estetickému prožitku
CO PLUJE, LÉTÁ, JEZDÍ
- budeme si upevňovat morální pravidla ve styku s dětmi a dospělými
- budeme zvládat výtvarné a pracovní techniky
- budeme si upevňovat znalosti o dopravních prostředcích, pravidlech silničního provozu
- budeme sledovat správný tělesný rozvoj, správné držení těla, celkovou koordinaci
VELIKONOCE
- povedeme děti k vnímání velikonočních tradic, seznamování se s lidovou slovesností a zvyky
- budeme rozvíjet kultivovaný řečový projev a jazykové schopnosti
- podpoříme rozvoj tvořivosti
- budeme podporovat fyzickou zdatnost prostřednictvím vycházek do přírody
- budeme rozvíjet matematické představy-tvary, velikost, číselnou řadu
OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ
- dítě si uvědomuje a chápe společenská pravidla, chování k vrstevníkům, dospělým, při hře
- dítě zvládá správné držení tužky, zacházení s nůžkami, zavazuje si kličky, manipuluje s drobným nářadím
- dítě vnímá změny v přírodě, svět kolem nás, pomáhá pečovat o okolní prostředí, o rostliny, zvířata, čistotu
- dítě vnímá tradice a lidovou slovesnost jako odkaz našich předků
Témata na měsíc květen
Integrovaný blok: MÁJOVÉ ROZJÍMÁNÍ
CÍLE A ZÁMĚRY
- koordinovat pohyby a polohy těla
- rozvíjet jazykové dovednosti – výslovnost, přednes, recitace
- orientovat se v základních početních operacích
- uplatňovat návyky společenského chování
- rozvíjet znalosti o ročních obdobích
- uplatňovat dovednosti estetického sebevyjádření
VZDĚLÁVACÍ OKRUHY
MÁJOVÉ ROZJÍMÁNÍ
- budeme cvičit rovnováhu a akrobatickou dovednost
- budeme procvičovat výraznost, výslovnost a hlasitý projev
- budeme porovnávat, třídit a přiřazovat v počtu do 10
- budeme se snažit dodržovat společně dohodnutá pravidla
- budeme rozvíjet zájem dětí o obrázkové encyklopedie a hledat v nich zdroje poučení
- při používání výtvarného a pracovního materiálu se budeme samostatně rozhodovat
VZDĚLÁVACÍ OKRUHY
VE MĚSTĚ A NA VESNICI
- budeme si osvojovat dovednosti k podpoře zdraví
- budeme rozvíjet kultivovaný projev a správnou výslovnost
- budeme určovat objekty podle velikosti, délky, šířky, výšky
- budeme se učit chápat rozdíly mezi městem a vesnicí
- budeme znázorňovat charakteristické vlastnosti člověka
- budeme se učit chápat rozdíly mezi městem a vesnicí
- budeme znázorňovat charakteristické rysy lidské a zvířecí postavy
KDE DOMOV MŮJ
- budeme procvičovat postřeh a obratnost
- budeme samostatně přemýšlet a vyslovovat vlastní úsudek
- budeme řadit předměty podle velikosti
- budeme chápat rovnost všech lidí bez rozdílu barvy pleti
- budeme výtvarně vyjadřovat ráz krajiny
NAŠE RODINA
- budeme rozvíjet ladnost pohybu s náčiním
- budeme určovat hlásku na začátku a konci slova
- budeme procvičovat zrakové vnímání a rozlišovací schopnosti
- budeme upevňovat citové vztahy ke svým nejbližším
- budeme rozšiřovat znalosti dětí o střídání ročních období
- budeme zachycovat detaily při kresbě a malbě
OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ
- dítě zvládá koordinaci pohybů
- dítě dokáže vyslovit vlastní myšlenku
- dítě si upevnilo orientaci v časových a prostorových pojmech
- dítě chápe rovnost mezi různými etniky
- dítě dokáže rozlišovat jednotlivá roční období
- dítě umí výtvarně vyjádřit lidskou a zvířecí postavu
Témata na měsíc červen
Integrovaný blok: DUHOVÉ LÉTO
CÍLE A ZÁMĚRY
- zvládnout osobní hygienu
- poznávat všemi smysly
- posílit prosociální chování
- rozšiřovat poznatky kolem nás
- rozvíjet kladný vztah ke knize
VŠECHNY DĚTI MAJÍ SVÁTEK
- budeme si osvojovat poznatky o svém těle
- budeme zrakově rozlišovat počet s orientací na ploše
- budeme hodnotit své chování ve skupině
- budeme rozvíjet povědomí o životě zvířat a lidí na planetě Zemi
- budeme vyjadřovat fantazijní představy
JEDEME NA VÝLET
- budeme upevňovat správné zacházení s předměty denní potřeby
- budeme získávat zkušenosti pro práci s informacemi
- budeme odstraňovat agresivní chování dětí a jeho projevy
- budeme se učit rozhodovat o pravdivosti tvrzení o světě
- budeme spontánně vyprávět a výtvarně vyjadřovat zážitky z výletu
POHÁDKOVÝ SVĚT
- budeme hrát pohybové hry s náměty pohádek
- budeme soustředěně poslouchat čtený text a porovnávat vlastnosti hrdinů pohádek
- budeme vést děti k aktivnímu zapojování se do spolčených činností a k podřizování se požadavkům skupiny
- budeme upevňovat vztah dětí ke svým vrstevníkům
- budeme vymýšlet krátké pohádkové scénky
TĚŠÍME SE NA PRÁZDNINY
- budeme klást důraz na každodenní pobyt dětí venku
- budeme získávat hlubší povědomí o jevech a činnostech souvisejících s letním obdobím
- budeme podporovat rozvíjení vzájemné spolupráce
- budeme objevovat tajemství točící se zeměkoule
- budeme se snažit zformulovat otázky a umět na ně odpovídat
OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ
- dítě zvládá osobní hygienu a stolování
- dítě dokáže vnímat všemi smysly, získalo povědomí o životě lidí a zvířat
- dítě umí zhodnotit své chování ve skupině a umí se podřídit požadavkům skupiny
- dítě si upevnilo kladný vztah ke knize