Aktuality

Školní vzdělávací program na rok 2022/2023

„Kdo si hraje, nezlobí.“

Témata na měsíc březen 

Integrovaný blok: JARNÍ TÁNÍ

CÍLE A ZÁMĚRY

  • rozvíjet hudebně pohybové činnosti
  • učit se vzájemnému respektu
  • poznávat rozmanitosti přírody
  • seznamovat se s lidovou slovesností

VZDĚLÁVACÍ OKRUHY

PRVNÍ JARNÍ POHLAZENÍ

  • budeme vyjadřovat přirozeným pohybem rytmus písně
  • budeme se přizpůsobovat druhým a respektovat jejich přání a potřeby
  • budeme objevovat znaky probouzející se přírody a všímat si změn v přírodě
  • budeme se seznamovat s tradicemi a zvyky Velikonoc

DEŠŤOVÉ KAPIČKY

  • budeme procvičovat pohotové reakce na signál a podporovat správné dýchání při cvičení
  • povedeme děti k vytváření dětských přátelství
  • budeme si osvojovat charakteristické znaky jara
  • budeme vést děti k estetickému vnímání a jejich představivosti

KNIHA JE NÁŠ KAMARÁD

  • budeme cvičit obratnost při cvičení s náčiním
  • na postavách z klasických pohádek se budeme učit chápat mezilidské vztahy
  • při seznamování s ročním obdobím budeme rozvíjet paměť a kultivovaný projev
  • soustředěným poslechem čteného textu budeme poznávat hrdiny pohádek a jejich vlastnosti a všímat si rozdílu mezi nimi
  • budeme pěstovat u dětí schopnost a potřebu estetického prožitku

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ

  • dítě zvládá hudebně pohybové činnosti a pohyb s náčiním
  • dítě se dokáže přizpůsobit druhým a chápat mezilidské vztahy
  • dítě má povědomí o přírodě a přírodních jevech
  • dítě vnímá rozdíly mezi prózou a poezií
  • dítě si dokáže utvořit představu o tom, kdo je kladný a kdo záporný hrdina

 

Témata na měsíc únor 

Integrovaný blok: POZNÁVÁME SVĚT KOLEM NÁS

CÍLE A ZÁMĚRY

  • zvládat základní pohyb na sněhu a ledu
  • rozvíjet myšlenkové procesy
  • vést k orientaci v prostoru
  • učit se zdvořilosti
  • poznávat, jak je důležité pomáhat
  • porozumět změnám počasí
  • rozšiřovat poznatky o různých pracovních profesích a materiálech

VZDĚLÁVACÍ OKRUHY:

KARNEVALOVÉ ŘÁDĚNÍ

  • budeme upevňovat pohybové aktivity
  • budeme upřesňovat správnou orientaci v prostoru
  • budeme rozvíjet fantazii a představivost dětí
  • budeme podporovat kamarádské vztahy
  • rozhovory – vyprávění zážitků, budeme rozvíjet slovní zásobu dětí a myšlenkové procesy

TEN DĚLÁ TO A TEN ZAS TOHLE

  • budeme utužovat zdatnost a odvahu
  • budeme se zaměřovat na rozvoj vyjadřovacích schopností formou vyprávění a popisu
  • budeme rozvíjet interaktivní hry a hledat odpovědi na otázky 
  • budeme rozvíjet různé pracovní a výtvarné techniky
  • budeme upřesňovat poznatky o různých profesních činnostech

 Z ČEHO SE VYRÁBÍ

  • budeme procvičovat jemnou motoriku
  • budeme objevovat materiály, ze kterých jsou předměty vyrobeny
  • budeme rozvíjet komunikativní dovednosti mezi dětmi
  • budeme si upřesňovat správné zacházení s předměty z různých materiálů a dbát při tom na svou bezpečnost
  • budeme nadále upevňovat pravidla chování a soužití dětí ve třídě

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ

  • dítě zvládá očekávané pohybové dovednosti a prostorovou orientaci
  • dítě zvládá užívání různého nářadí a náčiní
  • vnímá pravidla chování a soužití ve třídě
  • chápe důležitost uplatnění různých profesí ve společenském životě
  • dokáže si tvořit představu o tom, co je dobré a co ne

SHRNUTÍ:

Začátek a konec měsíce únor přinesl dostatek sněhových srážek a tedy možností, aby si děti užily zimní radovánky venku na školní zahradě a při vycházkách po okolí. Děti nejvíce bavilo klouzat se na lopatách, stavět ze sněhu a válet sudy. 

V únoru tradičně slavíme masopust, děti ho prožily při našem karnevalovém dni, kdy se oblékly do maškarních kostýmů, nasadily si obličejové masky a při společné promenádě všem předvedly, kdo je jejich oblíbený filmový hrdina či postava z pohádky. Následovalo dopoledne plné her, adrenalinových aktivit a nechyběla ani diskotéka na známé dětské písničky. 

Předškolní děti se seznámily na akci s názvem „Tísňové volání“ s tím, jak postupovat při náhlých situacích a jakým způsob přivolat pomoc. Všechny děti pak koncem měsíce zhlédly divadelní představení Z BEDNY „O třech prasátkách“, při kterém se aktivně zapojily do děje, zahrály si některou z postav zvířátek, zazpívaly si a dobře se pobavily.

 

Témata na měsíc leden 

Integrovaný blok: CO UMÍ PANÍ ZIMA

CÍLE A ZÁMĚRY

  • dbát na prevenci před nachlazením
  • orientovat se v ročních obdobích
  • posilovat hrubou a jemnou motoriku
  • posilovat a utužovat tělesný vývoj a zdraví dětí
  • podporovat a rozvíjet fantazii a kreativitu
  • utvářet zdravé životní návyky
  • poznávat mravní hodnoty

VZDĚLÁVACÍ OKRUHY:

VE ZDRAVÉM TĚLE ZDRAVÝ DUCH

  • povedeme děti k osvojování si poznatků a dovedností k podpoře zdraví a bezpečí
  • budeme vést děti k otužování organizmu
  • budeme podporovat toleranci, ohleduplnost
  • budeme si upřesňovat poznatky o těle

POSTAVÍME SNĚHULÁKA

  • budeme podporovat přátelství a vzájemné vztahy
  • rozhovory, vyprávěním prožitků si upevníme jazykové a vyjadřovací schopnosti
  • budeme podporovat zvídavost a zájem něco vědět
  • budeme podporovat pohybové aktivity dětí, koordinaci pohybů

KOUZELNÁ ZIMA

  • budeme zkoumat prostředí, které nás obklopuje
  • budeme zkoumat změny v přírodě
  • budeme rozvíjet pozitivní city a pocity
  • budeme se učit zvládat konflikty
  • budeme podporovat rozvoj paměti vhodnými aktivitami, básničky, pohádky, písničky

PANÍ ZIMA KRALUJE

  • budeme si upevňovat znalosti o zimě
  • budeme se učit vyjadřovat myšlenky, zážitky
  • budeme upevňovat pozornost a soustředěnost
  • povedeme děti k odpovědnosti za zvířata a ptáky v zimě

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ

  • dítě zvládá hrubou a jemnou motoriku
  • dítě si uvědomuje co je bezpečí – nebezpečí
  • dítě zvládá základní zdravotní návyky
  • dítě recituje báseň, reprodukuje pohádku, příběh
  • vnímá pravidla chování

SHRNUTÍ:

Leden nabídl dětem dostatek příležitostí si užít pravé zimní počasí – mrazivá zima, krajina posetá sněhovou přikrývkou a „ledové království“ na školní zahradě. Děti při vycházkách po okolí pozorovaly změny s příchodem zimy a zároveň procvičovaly jemnou motoriku při přípravě na pobyt venku (oblékání se do několika teplých vrstev).

Venku děti objevovaly stopy od zvířátek, učily se je rozpoznávat a porovnávaly je se svými stopami. Nezapomněly ani na naše zpěvné ptáčky a do krmítek jim dávaly slunečnicová semínka a lojové koule. Také pokusy se sněhem se dětem líbily a bavilo je měnit sníh ve vodu a led.

O tom, že je potřeba se adekvátně v zimě oblékat, předcházet chorobám a pečovat o své tělo a zdraví (správná životospráva, otužování, dostatek vitamínů a aktivní způsob života s fyzickými aktivitami na čerstvém vzduchu spolu se sportovním vyžitím), se děti samy přesvědčily při častých virózách a respiračních onemocněních, které již tradičně provázejí chod v mateřské škole během zimních měsíců.

 

Témata na měsíc prosinec 

Integrovaný blok:  ZIMA JEDE

Cíle a záměry

  • vést děti ke zdravým životním návykům, dbát na prevenci před onemocněním
  • mít povědomí o tradicích a zvycích Vánoc
  • utvářet kladné vztahy k rodině
  • rozvíjet pracovní, výtvarné a hudební dovednosti
  • orientovat se v ročních obdobích

VZDĚLÁVACÍ OKRUHY

Mikuláši, přijď dnes k nám

  • budeme pozorovat změny v přírodě a poznávat jejich vliv na zdraví
  • vyprávěním o vánočních svátcích budeme rozvíjet citové požitky dětí
  • budeme přibližovat dětem význam slova rodina a vytvářet pozitivní vztah k nejbližším
  • budeme rozvíjet hudební paměť
  • budeme rozšiřovat povědomí o změnách počasí v jednotlivých ročních obdobích a rozvíjet komunikativní dovednosti dětí

Těšíme se na Ježíška

  • budeme chránit bezpečí své i druhých
  • budeme cvičit pozornost, představivost a paměť
  • budeme rozvíjet respekt a přizpůsobivost ke druhým
  • povedeme děti k estetickému vyjádření
  • budeme zkoumat změny v přírodě

Vánoce přicházejí

  • povedeme děti k osvojování si poznatků a dovedností k podpoře zdraví
  • budeme vytvářet u dětí prosociální postoje k druhému
  • budeme rozvíjet manuální zručnost a obratnost při zacházení s různým materiálem
  • budeme vytvářet u dětí pocit sounáležitosti s přírodou

Očekávané výstupy předškoláků

  • dítě má vytvořené základy zdravých životních postojů a návyků
  • dítě si utvořilo představu o významu vánočních svátků
  • dítě má vytvořený kladný vztah k nejbližším
  • dítě zvládá pracovní, výtvarné a hudební dovednosti
  • dítě si osvojilo poznatky o přírodě a jejich proměnách

SHRNUTÍ:

Celý prosinec se nesl ve znamení blížících se Vánoc. Děti se dozvěděly mnoho zajímavostí o českých vánočních tradicích, poslouchaly a zpívaly vánoční koledy a vyráběly pro rodiče drobné dárky pod stromeček.

V polovině měsíce nám všem děti udělaly velkou radost svými hudebními vystoupeními v rámci vánoční besídky v MŠ a při veřejném vystoupení ve městě Český Krumlov. A protože před Vánoci napadl sníh, děti si dosyta užily zimní radovánky při pobytu venku, kde stavěly sněhuláky, koulovaly se a jezdily na lopatách. 

 

Témata na měsíc listopad 

Integrovaný blok: KDYŽ POLETUJE LISTÍ

Cíle a záměry

  • vnímat tělo všemi smysly
  • vytvářet si vlastní životní návyky, podporovat samostatnost
  • rozvíjet sebevědomí
  • respektovat pravidla chování ve třídě, ve společnosti, osvojovat si poznatky o přírodě

VZDĚLÁVACÍ OKRUHY

Moje tělo a zdraví

  • budeme posilovat a utužovat tělesný rozvoj a zdraví dětí
  • budeme podporovat fyzickou zdatnost pravidelným cvičením
  • budeme se učit pojmenovávat většinu toho, čím jsme obklopeni
  • budeme se učit přemýšlet a uvažovat, své myšlenky a úvahy vyjadřovat
  • povedeme děti k pochopení a dodržování zásad zdravého životního stylu

Příroda usíná

  • budeme rozvíjet pohybové schopnosti, hrubou a jemnou motoriku
  • budeme si prohlubovat znalosti o přírodě
  • povedeme děti k estetickému cítění k přírodě, citlivému vztahu k okolí
  • budeme vnímat barevnost světa
  •  budeme utvářet představy o podzimní přírodě
  • budeme podporovat pracovní, konstruktivní, manipulační a grafické činnosti

Chystáme se na zimu

  • povedeme děti k elem. chápání změn v přírodě
  • povedeme děti k přímému pozorování jevů v okolí, ke koncentraci pozornosti,  procvičování různých forem paměti
  • budeme děti vést k dodržování pravidel – společných, bezpečnost, domluvy mezi sebou, úklid….

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ

  • dítě zvládá přiměřeně pohybové dovednosti a prostorovou orientaci, vědomě napodobuje pohyb, přiměřeně zvládá lokomoci, rozlišuje zvuky, tóny, vnímá hmatem, zrakem, vnímá vůně, chutě
  • dítě přiměřeně zvládá základní hygienické a zdravotně preventivní návyky, osobní hygienu
  • zvládá jednoduché obslužné činnosti – příjem tekutin během dne, uklízí si po sobě, udržuje pořádek, zvládá pracovní a úklidové činnosti, postará se o své osobní věci
  • pojmenovává části těla, orgány
  • vnímá své okolí, svět kolem sebe, rozlišuje roční období

SHRNUTÍ:

 Na začátku měsíce listopadu jsme pro děti a jejich rodiče připravily strašidelnou stezku, na kterou se děti patřičně oblékly a namalovaly (halloweenské kostýmy, kresba na obličej) a za stmívání vyšly na školní zahradu hledat a plnit mnohdy nelehké úkoly. Všichni si tuto akci užili a některé z dětí si stezku za svitu mihotajících se světýlek v lucernách zopakovaly i vícekrát 🙂

 V listopadu se už tradičně začínáme připravovat na vánoční besídku pro rodiče a na vystoupení dětí u vánočního stromu na náměstí v Českém Krumlově. S dětmi jsme „daly hlavy dohromady“ a sestavily jsme hudebně-pohybové a literární pásmo, kterého se děti hned aktivně zhostily a poctivě začaly nacvičovat. 

Těšíme se už na Vánoce a na to, co pěkného nám všem děti předvedou!

 

Témata na měsíc říjen

Integrovaný blok : BAREVNÝ PODZIM

Cíle a záměry

  • podporovat rozvoj pohybových dovedností a manipulačních schopností
  • rozvíjet představivost, fantazii a paměť
  • navazovat vztahy se svými vrstevníky
  • vyjadřovat své představy různými výtvarnými a pracovními technikami
  • vytvářet základy k odpovědnému postoji k životnímu prostředí

VZDĚLÁVACÍ OKRUHY

Na poli a na zahradě

  • budeme upevňovat správné držení těla při pohybových aktivitách
  • budeme se pokoušet porozumět vtipu a hádance
  • budeme respektovat názory druhého
  • výrazovými prostředky budeme zobrazovat reálné a fantazijní objekty
  • budeme rozšiřovat poznatky z nejrůznějších oblastí života

Vlaštovičko, leť

  • budeme si upevňovat poznatky o svém těle
  • budeme posilovat dětskou zvídavost a rozvíjet rozlišovací schopnosti
  • budeme motivovat děti k ochotě pomáhat
  • budeme vést děti k citlivému vnímání živé a neživé podzimní přírody
  • budeme si osvojovat dovednosti k péči o své okolí

Letí, letí drak

  • budeme procvičovat pohotovou reakci na signál
  • budeme posilovat přirozené poznávací schopnosti
  • budeme upevňovat společenská pravidla
  • z výtvarného a pracovního materiálu budeme seskupovat různé kompozice
  • budeme rozvíjet zájem dětí o životní prostředí

V lese

  • budeme procvičovat postřeh a pohotovost
  • rozhovor, vyprávěním o lese si budeme upevňovat jazykové a vyjadřovací schopnosti
  • budeme upevňovat respekt k druhému
  • budeme rozvíjet zručnost a manipulaci s předměty
  • budeme poznávat vliv přírody na životní prostředí

Očekávané výstupy předškoláků

  • dítě zvládá pohybové dovednosti a správné držení těla
  • umí vyjádřit své představy a fantazie
  • chápe požadavky skupiny a umí se jí podřídit
  • umí vyjádřit své představy v pracovních i výtvarných činnostech
  • získalo povědomí o významu hygieny, čistoty pro své zdraví

SHRNUTÍ

Děti se v měsíci říjnu dozvěděly mnoho zajímavostí o podzimu. Na základě smyslového vnímání (zrak, čich, hmat a chuť) se seznámily s plodinami, které v této roční době dozrávají na našich polích a zahradách. Na edukačním panelu umístěném v areálu mateřské školy si mohly vyzkoušet ve hře pexeso, jak dobře poznají a umí pojmenovat základní druhy ovoce a suchých plodů.

Sluchové vnímání děti rozvinuly při návštěvě ZUŠ Český Krumlov, kde zhlédly výchovně-vzdělávací program s názvem „Pohádkové představení“. Učily se znát hudební nástroje, poznávaly je podle sluchu, rozeznávaly hluboké a vysoké tóny, vytleskávaly jednoduchý rytmus a zazpívaly si společně známé lidové písně. Představení děti velmi zaujalo a bylo pro ně poutavé zvláště proto, že v něm vystupovaly „pohádkové bytosti“ jako např. vodník, král s královnou, čert, maková panenka a jiné.

Jak se chováme v lese, co dělají zvířátka na podzim, jak voní les, a které zvuky můžeme v lese slyšet?… to byl další z říjnových vzdělávacích okruhů. Děti se zúčastnily divadelního představení s názvem „Jak se uspává příroda“ a několikrát si vyšly do lesa naslouchat jeho zvukům, sbírat přírodniny k tvoření a postavit mechové domečky pro lesní zvěř.

 

Témata na měsíc září

Integrovaný blok: U NÁS VE ŠKOLCE

Cíle a záměry

  • podporovat utváření vzájemných vztahů v kolektivu
  • navazovat dětská přátelství, aktivně podporovat sbližování dětí
  • upevňovat společenské návyky, sebeobslužné činnosti, hygienické návyky
  • zapojovat se do společných činností, zábav, her

VZDĚLÁVACÍ OKRUHY

POPRVÉ VE ŠKOLCE

  • povedeme děti k osvojování si pravidel chování v kolektivu
  • budeme se učit zvládat aktivně požadavky života v MŠ
  • budeme podporovat spontánní rozvoj přirozených herních činností i modelových situací
  • budeme podporovat kultivovaný řečový projev dětí
  • budeme navozovat radostnou atmosféru

KAMARÁDI, MÁME SE RÁDI

  • budeme se učit pojmenovávat většinu toho, čím je dítě obklopeno (prostředí školy, zaměstnanci…)
  • budeme podporovat vnímání všemi smysly
  • budeme podporovat fyzickou zdatnost dětí (cvičení, vycházky)
  • budeme poznávat, co je bezpečné a co ne

CO DĚLÁME CELÝ DEN

  • budeme podporovat rozvoj tvořivosti a fantazie při práci s přírodninami, ovocem, zeleninou, předměty v různých činnostech konstruktivních, výtvarných, pohybových, dramatických, hudebních
  • budeme rozvíjet pohybové dovednosti s posílením tělesného zdraví a uvědomování si vlastního těla
  • budeme rozvíjet jemnou motoriku mluvidel, správnou výslovnost
  • budeme se učit zacházet s předměty denní potřeby – hračkami, příborem, pomůckami a materiály

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ

  • dítě si uvědomuje základní společenské návyky a pravidla soužití v kolektivu
  • dítě zvládá základní hygienické návyky – myje si ruce před jídlem a po použití toalety, zvládá základy sebeobsluhy – samostatně se obléká, zapíná si knoflíky, zip
  • dítě komunikuje s ostatními dětmi, učitelkou
  • dítě zachází s předměty denní potřeby – s hračkami, příborem, jednoduchými nástroji

SHRNUTÍ

V měsíci září se děti po letních prázdninách měly možnost postupně zadaptovat na prostředí mateřské školy, seznámit se s kamarády ve třídě i s ostatními dětmi, poznat všechny zaměstnance MŠ a projít si budovu školy a okolí, aby se cítily bezpečně a měly základní orientaci, co se kde nachází. 

V rámci kulturního rozvoje děti zhlédly dvě divadelní představení a aktivně se při nich zapojily do děje. Podle ohlasu dětí měla obě představení velký úspěch a líbila se 🙂

V polovině září proběhla informativní schůzka pro rodiče. Spolupráce s rodiči je pro nás velmi důležitá především z pohledu efektivního vzdělávání dětí. Budeme se těšit na další setkávání, ohlasy, nápady a připomínky… 

 

Témata na měsíc duben 

Integrovaný blok: APRÍLOVÉ SLUNÍČKO

CÍLE A ZÁMĚRY

  • upevňovat tělesnou zdatnost, zdolávat přírodní překážky
  • umět se vyrovnat s neúspěchem
  • posilovat zájem o věci kolem nás
  • dodržovat společenská pravidla, pravidla při hře

VZDĚLÁVACÍ OKURHY

DEN ZEMĚ

  • budeme objevovat krásy naší planety
  • budeme si upevňovat vztahy k živé a neživé přírodě
  • budeme se orientovat v čase
  • povedeme děti k estetickému cítění a estetickému prožitku

CO PLUJE, LÉTÁ, JEZDÍ

  • budeme si upevňovat morální pravidla ve styku s dětmi a dospělými
  • budeme zvládat výtvarné a pracovní techniky
  • budeme si upevňovat znalosti o dopravních prostředcích, pravidlech silničního provozu
  • budeme sledovat správný tělesný rozvoj, správné držení těla, celkovou koordinaci

VELIKONOCE

  • povedeme děti k vnímání velikonočních tradic, seznamování se s lidovou slovesností a zvyky
  • budeme rozvíjet  kultivovaný řečový projev a jazykové schopnosti
  • podpoříme rozvoj tvořivosti
  • budeme podporovat fyzickou zdatnost prostřednictvím vycházek do přírody
  • budeme rozvíjet matematické představy-tvary, velikost, číselnou řadu

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ

  • dítě si uvědomuje a chápe společenská pravidla, chování k vrstevníkům, dospělým, při hře
  • dítě zvládá správné držení tužky, zacházení s nůžkami, zavazuje si kličky, manipuluje s drobným nářadím
  • dítě vnímá změny v přírodě, svět kolem nás, pomáhá pečovat o okolní prostředí, o rostliny, zvířata, čistotu
  • dítě vnímá tradice a lidovou slovesnost jako odkaz našich předků

 

Témata na měsíc květen

Integrovaný blok: MÁJOVÉ ROZJÍMÁNÍ

CÍLE A ZÁMĚRY

  • koordinovat pohyby a polohy těla
  • rozvíjet jazykové dovednosti – výslovnost, přednes, recitace
  • orientovat se v základních početních operacích 
  • uplatňovat návyky společenského chování 
  • rozvíjet znalosti o ročních obdobích
  • uplatňovat dovednosti estetického sebevyjádření

VZDĚLÁVACÍ OKRUHY

MÁJOVÉ ROZJÍMÁNÍ

  • budeme cvičit rovnováhu a akrobatickou dovednost
  • budeme procvičovat výraznost, výslovnost a hlasitý projev
  • budeme porovnávat, třídit a přiřazovat v počtu do 10
  • budeme se snažit dodržovat společně dohodnutá pravidla
  • budeme rozvíjet zájem dětí o obrázkové encyklopedie a hledat v nich zdroje poučení
  • při používání výtvarného a pracovního materiálu se budeme samostatně rozhodovat

VZDĚLÁVACÍ OKRUHY

VE MĚSTĚ A NA VESNICI

  • budeme si osvojovat dovednosti k podpoře zdraví
  • budeme rozvíjet kultivovaný projev a správnou výslovnost
  • budeme určovat objekty podle velikosti, délky, šířky, výšky
  • budeme se učit chápat rozdíly mezi městem a vesnicí
  • budeme znázorňovat charakteristické vlastnosti člověka
  • budeme se učit chápat rozdíly mezi městem a vesnicí
  • budeme znázorňovat charakteristické rysy lidské a zvířecí postavy

KDE DOMOV MŮJ

  • budeme procvičovat postřeh a obratnost
  • budeme samostatně přemýšlet a vyslovovat vlastní úsudek
  • budeme řadit předměty podle velikosti
  • budeme chápat rovnost všech lidí bez rozdílu barvy pleti
  • budeme výtvarně vyjadřovat ráz krajiny

NAŠE RODINA

  • budeme rozvíjet ladnost pohybu s náčiním
  • budeme určovat hlásku na začátku a konci slova
  • budeme procvičovat zrakové vnímání a rozlišovací schopnosti
  • budeme upevňovat citové vztahy ke svým nejbližším
  • budeme rozšiřovat znalosti dětí o střídání ročních období
  • budeme zachycovat detaily při kresbě a malbě

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ

  • dítě zvládá koordinaci pohybů
  • dítě dokáže vyslovit vlastní myšlenku
  • dítě si upevnilo orientaci v časových a prostorových pojmech
  • dítě chápe rovnost mezi různými etniky
  • dítě dokáže rozlišovat jednotlivá roční období
  • dítě umí výtvarně vyjádřit lidskou a zvířecí postavu

 

Témata na měsíc červen 

Integrovaný blok: DUHOVÉ LÉTO

CÍLE A ZÁMĚRY

  • zvládnout osobní hygienu
  • poznávat všemi smysly
  • posílit prosociální chování
  • rozšiřovat poznatky kolem nás
  • rozvíjet kladný vztah ke knize

VŠECHNY DĚTI MAJÍ SVÁTEK

  • budeme si osvojovat poznatky o svém těle
  • budeme zrakově rozlišovat počet s orientací na ploše
  • budeme hodnotit své chování ve skupině
  • budeme rozvíjet povědomí o životě zvířat a lidí na planetě Zemi
  • budeme vyjadřovat fantazijní představy

JEDEME NA VÝLET

  • budeme upevňovat správné zacházení s předměty denní potřeby
  • budeme získávat zkušenosti pro práci s informacemi
  • budeme odstraňovat agresivní chování dětí a jeho projevy
  • budeme se učit rozhodovat o pravdivosti tvrzení o světě
  • budeme spontánně vyprávět a výtvarně vyjadřovat zážitky z výletu

POHÁDKOVÝ SVĚT

  • budeme hrát pohybové hry s náměty pohádek
  • budeme soustředěně poslouchat čtený text a porovnávat vlastnosti hrdinů pohádek
  • budeme vést děti k aktivnímu zapojování se do spolčených činností a k podřizování se požadavkům skupiny
  • budeme upevňovat vztah dětí ke svým vrstevníkům
  • budeme vymýšlet krátké pohádkové scénky

TĚŠÍME SE NA PRÁZDNINY

  • budeme klást důraz na každodenní pobyt dětí venku
  • budeme získávat hlubší povědomí o jevech a činnostech souvisejících s letním obdobím
  • budeme podporovat rozvíjení vzájemné spolupráce
  • budeme objevovat tajemství točící se zeměkoule
  • budeme se snažit zformulovat otázky a umět na ně odpovídat

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY PŘEDŠKOLÁKŮ

  • dítě zvládá osobní hygienu a stolování
  • dítě dokáže vnímat všemi smysly, získalo povědomí o životě lidí a zvířat
  • dítě umí zhodnotit své chování ve skupině a umí se podřídit požadavkům skupiny
  • dítě si upevnilo kladný vztah ke knize

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.